יום רביעי, 3 בנובמבר 2010

אורטופדיה ופיזיותרפיה

אורטופדיה בניגוד לדעה הרווחת בקרב אנשים לא עוסקת רק בתחום הטיפול הפיזיותרפי. אמנם רוב הטיפולים הפיזיותרפים נוגעים לכאבים בעקבות תאונות דרכים, פציעות, אימונים, או סתם נפילות, אך לא כולם. אורטופדיה בשילוב טיפול פיזיותרפי, נוגעת במגוון רחב של תחומים כגון: טיפול בכוויות וצלקות, טיפול ומניעת בעיות מוירולוגיות, טיפול ושיקום מערכת הנשימה וטיפול במערכת האיזון הפנימית ומינעת סחרחורות והרגשה של חוסר משקל.

באתר של סטרייד אורטופדיה תוכלו למצוא מאמרים ומידע רב ערך אודות טיפול אורטופדי, שיקום אורטופדי, שיקום לאחר אירוע מוחי ועוד.

טיפול אורטופדי בשרירים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ריפוי הגוף ושיקומו לאחר תאונת דרכים. תאונות דרכים הם אחד מסוגי הפציעות הנפוצות ביותר בארץ והפציעה הנפוצה בתוך תחום זה היא נקע בצוואר או וויפלאש באנגלית. פציעה זו פוגעת ברקמת השריר העדינה הנמצאת בצוואר ומלווה בכאבים בדרגות עוצמה שונות ובחוסר יכולת להניע את הצוואר לעיתים.

פציעות מסוג זה הפוגעות ברקמות רכות לא נראות בתצלומי רנטגן וקשה לאבחן אותן בשל כך. הפגיעה יכולה ללוות את מי שעבר תאונת דרכים מבלי שהוא מודע לקיומה והוא עלול לסבול ממנה במשך חודשים ואף שנים רבות. הגישה הרפואית המקובלת בדרך כלל נוגעת גם למקרה זה והיא טיפול באמצעות משככי כאבים בתקווה שהכאב פשוט יחלוף מאליו. הגוף לא תמיד יכול לרפא כל נזק, והשארת הרקמות הרכות ללא טיפול אורטופדי יעיל עלולות לגרום להפוך אותם ליותר ויותר חלשים ככל שהזמן עובר.

על כן מומלץ לבצע טיפול פיזיותרפי שיחזיר את רקמת השריר לקדמותה, יחזק אותה וישיב לו את כוחו וגמישותו.

כפי שראינו במאמר זה, תחום הטיפול הפיזיותרפי, כחלק מהאורטופדיה הוא תחום רחב היקף שנוגע גם לתחומים רפואיים שלא מקובל לחשוב שהם קשורים לתחום זה. כמובן שכל פיסיותרפיסט מומחה לחלק מסויים ולא לכל התחומים שהוזכרו, אך תוכלו למצוא מומחה לכל תחום ותחום בארץ.